Pluspunten
Veel power
Relatief grote sweetspot maakt het racket hanteerbaar
minpunten
Weinig controle
7.6

Disclaimer: Dit is een metareview. Wij hebben alle reviews van dit padelracket en zijn voorgangers gelezen om jou een compleet beeld te kunnen bieden. We hebben de Adidas Essnova Carbon 2.0 niet zelf getest.

Samenvatting en conclusies

De Adidas Essnova Carbon 2.0 (2020) heeft erg veel power en een gemiddelde balcontrole. Vanuit het achterveld kun je ballen met veel snelheid slaan. Laag blijvende of hard gespeelde ballen zijn vanwege de mindere hanteerbaarheid lastig terug te spelen. Aan het net kun je met het padelracket hard smashen en makkelijk diep geplaatste volleys spelen. Vanwege de hoge balans is het racket niet heel hanteerbaar. Het vergrote blad compenseert hier echter weer enigszins voor. Dit racket is met name geschikt voor gevorderde en technisch vaardige spelers met een aanvallende speelstijl.

Gegevens:

Vorm:DiamantGewicht:360 gram
Speelstijl:AanvallendBalans:Hoog
Hardheid:MediumSpelersniveau:Gevorderd

Andere winkels:

Padelzwolle (2020-versie) ( €202,00)
Padelcentre (€205,95)

Achter in het veld

Met dit padelracket heb je vanuit het achterveld een gemiddelde balcontrole. Als je de bal op de juiste manier raakt komen ballen goed van het racket en kun je diepe lobs spelen. Wel is een goede techniek hierbij belangrijk. Nieuw aan dit racket, ten opzichte van zijn voorganger de Adidas Supernova Attk 1.9, is de zandkorrel die is toegevoegd aan het oppervlak. Hierdoor kun je ballen met veel effect spelen. De materialen zorgen ervoor dat slagen comfortabel aanvoelen. De diamantvorm zorgt voor een hoge balans. Daardoor kun je ballen met veel power slaan, maar is het racket niet heel hanteerbaar. Dit maakt het lastig om bij snelle, harde ballen het racket op de juiste manier achter de bal te krijgen. Omdat het blad is vergroot (oversized shape) is de sweetspot relatief groot en dat draagt bij aan de controle.

Aan het net

De balans ligt hoog in het racket. Hierdoor heb je met dit racket veel power en controle bij volleys, bandejas en smashes. Je hoeft niet hard te slaan om de bal toch voldoende snelheid mee te geven. Volleys krijg je eenvoudig diep in het achterveld. Het nadeel aan de hoge balans is dat het racket aan het net niet heel makkelijk te hanteren is. De grote sweetspot (oversized shape) helpt daarbij en biedt extra controle, zelfs wanneer je de bal niet perfect raakt. Vergeleken met andere padelrackets met een aanvallend karakter is de Adidas Essnova Carbon 2.0 goed hanteerbaar. De textuur op het blad draagt bij aan het slaan van verschillende effectballen.

Bronnen