Absorbeert trillingen goed
minpunten
Output valt tegen
Hoge prijs
7.8
Te koop op de aangeraden webshops:

Deze review is gebaseerd op onze persoonlijke ervaring met het padelracket. Vanzelfsprekend kunnen voorkeuren van spelers verschillen. Wij hebben geen andere reviews van dit racket kunnen vinden. Ben jij er wel een tegengekomen? Laat het ons dan weten! Deze review is mogelijk gemaakt door Cork Padel. Zij hebben ons een testracket aangeboden.

Samenvatting en conclusies

De Cork Padel Supreme Hybrid is een opvallend mooi en uniek padelracket. Vanuit het achterveld kun je ballen zowel met power als met controle slaan. Op beide criteria scoort het racket ruim voldoende tot goed. Ballen die laag blijven en ballen die bij de achterwand blijven hangen zijn met dit racket echter lastiger terug te spelen. De grote sweetspot, waardoor je ballen al snel goed raakt, compenseert hier enigszins voor. Aan het net kun je volleys of smashes vrij hard slaan, of juist met gevoel spelen. Daar staat tegenover dat de bal bij harde slagen soms wat uit het racket vliegt. De combinatie van de balans, welke midden tot hoog in het racket ligt, en het relatief lage gemiddelde gewicht, maakt het padelracket redelijk hanteerbaar. Het racket absorbeert trillingen vrijwel volledig, waardoor het racket erg comfortabel aanvoelt. Miguel Oliveira, nummer 68 van de wereld, speelt met dit racket.

Het racket is met name geschikt voor spelers met een allround speelstijl van gemiddeld tot gevorderd niveau, die zoeken naar een goede combinatie van controle en power. Daarnaast maakt het anti-trilling-systeem het racket erg interessant voor blessuregevoelige spelers.

Gegevens:

Vorm:HybrideGewicht:362 gram
Speelstijl:Allround / AanvallendBalans:Midden / Hoog
Hardheid:MediumSpelersniveau:Gemiddeld / Gevorderd

Andere winkels:

Padelshop.com (€380,-)

Algemeen

Als je dit racket uit de doos haalt valt direct op hoe bijzonder het racket eruitziet. De combinatie van kurk met daarin goudkleurige deeltjes is erg mooi. Elk racket van Cork Padel is met de hand gemaakt in Portugal en daarmee uniek. Daardoor varieert het gewicht van rackets. Het model dat wij hebben getest weegt 362 gram. Het racket waar wij mee speelden was nieuw. Kurk is een natuurproduct, waardoor het mogelijk is dat een ingespeeld racket iets andere speeleigenschappen heeft.

Achter in het veld

Wanneer je voor het eerst speelt met dit padelracket duurt het even voordat je bent gewend aan het geluid bij het raken van de bal. Slagen klinken hard en hol. In de eerst paar rally’s voelt het daardoor alsof je elke bal heel hard slaat. Dit went vrij snel en vervolgens voelt het racket een stuk comfortabeler.

Vanuit het achterveld heb je met dit racket een gemiddelde tot goede balcontrole. Het is een prettig racket om ballen nauwkeurig mee te plaatsen. Ballen die je op de juiste manier raakt komen redelijk uit het racket, waardoor je diepe lobs kunt spelen. Een goede techniek is daarbij wel belangrijk. Als je de bal iets minder goed raakt valt de output namelijk wat tegen. Wel heeft het racket een relatief grote sweetspot door de hybride vorm. Dit vergroot de kans dat je bal toch goed kan controleren, zelfs als je de bal niet perfect raakt. Het racket heeft een gemiddelde hanteerbaarheid.

De balans in het padelracket is gemiddeld tot hoog. In combinatie met de materialen waaruit het racket bestaat (frame: carbon en kurk, binnenkant: verschillende lagen Black Eva Rubber) zorgt dit ervoor dat je ballen met veel power kunt spelen. Bij dit soort harde slagen springen ballen soms wat ongecontroleerd uit het racket. Het is een vrij hard racket, maar het is opvallend hoe comfortabel het racket voelt bij harde slagen. Dit is te danken aan het unieke anti-trilling-systeem. Je voelt bijna geen trillingen in je arm. Het ruwe oppervlak zorgt ervoor dat je ballen met veel effect kunt spelen.

Aan het net

Vanwege de hybride vorm ligt de balans gemiddeld tot hoog in het racket. Dit zorgt ervoor dat je zowel controle als power hebt bij volleys, bandejas en smashes. Zonder al te veel moeite te doen krijg je volleys diep in het achterveld of leg je ze gecontroleerd kort weg. Smashes en harde volleys kun je met vrij veel power slaan. Net zoals bij hardere ballen vanuit het achterveld, springen ballen soms wat ongecontroleerd van het blad. De Cork Supreme Hybrid is aan het net redelijk te hanteren. De textuur op het blad draagt bij aan het slaan van verschillende effectballen.